Öppna svar om Alliansens logotyp

March 26, 2010  |  Marknadsundersökning, Varumärken

Detta är fortsättningen på det tidigare inlägget om vad Sveriges befolkning tycker om Alliansens nya logotyp.

Nedan ser ni en word cloud på alla öppna svar om Alliansens nya logotyp, där ordens relativa storlek är proportionell mot deras frekvens i de öppna svaren som respondenterna gav. Alternativet “Annat” med tillhörande öppna svar kom på tredje plats, efter alternativen “Fånig” och “Ful” Jag tycker att bilden nedan ger en mycket mer intuitiv föreställning av vad svenska folket tyckte var ”Annat” om Alliansens nya logotyp, än vad en sammanställd tabell skulle göra.

Word clouden är gjord i Wordle, en tjänst som är tillgänglig för alla och dessutom kostnadsfri.

Om svaren

Ovanstående är svaren till det valda alternativet “Annat” i frågan “Vad tycker du om Alliansens nya logotyp”. Totalt var det 152 respondenter (av 1 116) som angav alternativet “Annat”. Frågorna ställdes till Sveriges befolkning via tjänsten SnabbaSvar.se. Tjänsten som är kopplad till Cint AB:s panelbörs “Cint Panel eXchange” drar sina urval bland 300 000 aktiva panelmedlemmar hörandes till 31 av Sveriges största internetpaneler.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Ping.fm
  • Posterous
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter

Relaterade inlägg:

  1. Svenska folket sågar Alliansens nya logotyp

Skriv en ny kommentar